۱۷ دام کارآفرینی

۱۷ دام کارآفرین نشدن شما

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

۱۷ دام کارآفرینی که مانع کارافرینی شدن شما و شروع نکردن کسب و کارتان میشود

با شناخت ۱۷ دام کارآفرینی به راحتی میتوانید وضعیت خود را برای شروع کسب و کار و رسیدن به آرزوهای مالی و تاثیرگذاری در دنیای خود و دیگران بررسی کنید

 

۱۷ دام کارآفرینی

 

دام اول کارآفرینی: ترس از شکست

ترس از شکست یکی از دلایل اصلی این است که بسیاری از کسب و کارها حتی نمی توانند روزنه های امید و موفقیت را ببینند. وارد شدن به این ترس می تواند منجر به تصمیمات نادرست شما شود.

 

دام دوم کارآفرینی: نداشتن برنامه

یک طرح تجاری برای کمک به شما در حفظ ثبات و پایبندی به اهداف اولیه خود بسیار مهم است. این طرح لازم نیست که به طرز چشمگیری جزئیات را شامل شود و یا طولانی باشد. این فقط باید به طرح بندی اصول و ضوابطی که شما بر اساس آن کسب و کار خود را راه اندازی می کنید کمک کند.

 

دام سوم کارآفرینی: بودجه کافی نیست

بسیاری از صاحبان مشاغل جدید نمی توانند میزان بودجه ای را که واقعاً برای برطرف کردن کارها به آن نیاز دارند را تشخیص دهند. اطمینان حاصل کنید که برای تهیه سرمایه لازم برای خرید وسایل مورد نیاز خود وقت کافی اختصاص داده اید.

 

دام چهارم کارآفرینی: سازماندهی ضعیف

اطمینان حاصل کنید از این که همه چیز در هر زمان مشخص به شما کمک می کند در مسیر خود باشید و کارها را ادامه دهید.

 

دام پنجم کارآفرینی: عدم درک بازار

برای شناختن بازار باید وقت بگذارید. شرایط اقتصادی فعلی را بفهمید و نوع هزینه ای را که مشتری ایده آل شما توانایی پرداخت آن را دارد بسنجید.

 

دام ششم کارآفرینی: تلاش برای مدیریت همه موارد به تنهایی

یک صاحب مشاغل باید در همه حرفه ها تبحر داشته باشد ، اما شما باید از مهارت ها و دانشی که سایر متخصصان می توانند ارائه دهند استفاده کنید.

 

دام هفتم کارآفرینی:شکست در تفویض اختیار و مدیریت

یادگیری نحوه تفویض اختیار و مدیریت کارمندان یکی از مهمترین اقداماتی است که می توانید برای موفقیت در تجارت انجام دهید

 

دام هشتم کارآفرینی: استخدام افراد بیش از آنچه لازم است

استخدام بسیار سریع و بیش از حد افراد در نهایت تمام سودهایی را که  در چند ماه اول میتوانستید کسب کنید، میبلعد.

 

دام نهم کارآفرینی: نادیده گرفتن فناوری مدرن 

فن آوری مدرن یکی از مهمترین پیشرفتهای تجاری در چند سال گذشته بوده است. فناوریها این امکان را برای شرکت ها فراهم کرده است که بدون توجه به مکانشان، دائماً با یکدیگر در ارتباط باشند.

 

دام دهم کارآفرینی: کار با دوستان ، نه شرکا

درگیرکردن دوستی در کسب و کار می تواند تصمیمی کاملاً مخرب باشد به دلایل مختلف. به خاطر داشته باشید که نیاز دارید کارها را در سطح حرفه ای نگه دارید. ضرب المثل معروف کسب و کار ، کسب و کار است را هیچ وقت فراموش نکنید.

 

دام یازدهم کارآفرینی:عدم استفاده از بازار آنلاین

وقتی نوبت به بازاریابی در دنیای تجارت امروز می رسد، هیچ چیز مهمتر از حضور اینترنتی شرکت شما نیست. شما باید به یاد داشته باشید که اینترنت قدرت دسترسی همزمان به میلیون ها نفر را برای شما فراهم میکند.

 

دام دوازدهم کارآفرینی:خیلی سریع هزینه کنید

فقط به این دلیل که سودآوری اولیه را را به دست آورده اید به این معنی نیست که باید برید بیرون و شروع به سرمایه گذاریهای گسترده کنید. شروع در یک مسیر موفق عالی است ، اما تضمینی برای ادامه آن وجود ندارد.

 

دام سیزدهم کارآفرینی: داشتن ذهن بسته

برای راه اندازی یک تجارت موفق، باید ذهن باز داشته باشید و آماده باشید تا نیاز به تغییر را سریع تشخیص دهید.

 

دام چهاردهم کارآفرینی:برنامه ریزی برای موفقیت

بسیاری از مشاغل شکست می خورند زیرا مالکان بیش از اینکه خود را برای شکست آماده کنند ، بیشتر روی برنامه ریزی برای موفقیت متمرکز هستند. آماده بودن برای مواقع دشوار و دانستن اینکه چه کارهایی باید زودتر از موعد انجام شود، می تواند تغییری در کسب و کار شما ایجاد کند.

 

دام پانزدهم کارآفرینی:عدم امضای قرارداد

موافقت کلامی در خصوص کارها و تفکر اینکه شما یک معامله کرده اید می تواند یکی از بزرگترین اشتباهاتی باشد که صاحبان مشاغل جدید می توانند مرتکب شوند. داشتن قراردادهایی که به تنظیم انتظارات کمک می کند می تواند یکی از مهمترین اقداماتی باشد که هر صاحب مشاغل جدید می تواند انجام دهد.

 

دام شانزدهم کارآفرینی: ایجاد مشارکت برابر

داشتن یک رابطه 50/50 می تواند به سرعت منجر به درگیری شود که می تواند تجارت را قبل از شروع آن از بین ببرد. اگر چه ممکن است فکر کنید که داشتن یک هم پای همراه برای شما ایده خوبی باشد اما واقعیت این است که در نهایت، نیاز است یک نفر تصمیم گیری نهایی را در کارها بگیرد.

 

دام هفدهم کارآفرینی: رشد و توسعه

تلاش برای تحمیل رشد در مواقعی که فرصت مناسب نیست ، می تواند به جای گسترش کار ، سریعاً باعث از بین رفتن تجارت شما شود. قبل از هرگونه سرمایه گذاری جدی مطمئن شوید که علائم لازم برای رشد را تشخیص داده اید.

 

www.smallbusiness.ng

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *