4 راه برای افزایش رضایت مندی مشتریان از محصولات

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

رضایت مشتریان از خدمات چگونه صورت می‌گیرد؟ باید چه فاکتورهایی را در نظر بگیریم که شرایط را برای رضایت مشتریان از کالا فراهم کنیم؟ در این مقاله قصد داریم به موضوعاتی بپردازیم که موجب رضایت مشتریان از خدمات و کالاها می‌شود. شمایی که می‌خواهید این مطلب مطالعه کنید برای رسیدن خواسته‌های مورد نظر خود در کسب و کار باید به این موضوعات با دقت توجه کنید و هر چهار تکنیک را برای رضایت مشتری از کالا در فروشگاه و برند خود طبق یک استراتژی درست انجام دهید.

 

افرایش رضایت مندی مشتریان از خدمات
رضایت مشتریان از خدمات چگونه صورت می‌گیرد؟

ارتباطات مختلف و عملکرد یکنواخت خرید

همه صاحبان کسب و کار به دنبال یک هدف مشترک هستن و آن هم جلب رضایت مشتریان از کالا  است. برای اینکه موفق شوید مشتریان را از برند خود راضی نگه دارید باید بتوانید از آن‌ها حمایت و پشتیبانی کنید. منظور از پشتیبانی و ارائه خدمات مستمر چیست؟ یعنی بتوانید با ارائه خدمات به صورت مداوم و ادامه‌دار چالش‌ها و نیازهای مشتری را بر طرف کنید. در حال حاضر مشتریان وقتی برندی را انتخاب می‌کنند و از آن‌ها محصولی را خریی می‌نمایند بعد از انتظاراتی از فروشگاه و برند مورد نظر دارند؛ بنابراین باید برای جلب رضایت مشتریان از خدمات همواره باید در دسترس آن باشید تا بتوانند سوالات پیرامون محصول و مشکلاتی با آن مواجه شده اتد را از طریق راه‌های مختلف ارتباطی برای شما مطرح کنند. شما با مدیریت شبکه‌های اجتماعی و داشتن کانال‌های مرتبط با این موضوعت می‌توانید جهت رضایت مشتریان از کالا مسئولیت بپذیرید. در غیر این صورت هستند مشتریانی اگر با بی‌توجهی برند مقابل مواجه شوند قطعاً صبوری نخواهند کرد و فروشگاه و محل خرید خود را تغییر خواهند داد.

خدمات رسانی به صورت اتوماتیک و غیر مستقیم

یکی دیگر از تکنیک‌های مؤثر برای جلب رضایت مشتری از کالا این است که شما به نوعی وظیفه دارید به مشتریان خود خدماتی را به صورت خودکار و اتومات ارائه کنید. البته خود شما هم علاقه‌مند هستید تا به گونه خدمات رسانی و فرایند تعامل و ارتباط را به گونه ای پیاده‌سازی کنید که مشتریان تا پیش از آنکه احساس نیاز به حمایت و پشتیبانی داشته باشند، شما نیاز و مشکلات آن‌ها را نیز برطرف کرده باشید. تا اصلاً نیاز به ارتباط و برقراری تماس برای مشتری ایجاد نشو.

برای انجام درست این فرایند باید یک تیم پشتیبانی حرفه ای داشت باشید که چالش‌های عادی و مهم مشتریان را بررسی کند و برای جلب رضایت مشتریان از کالا اطلاعات پیرامون آن را بدست آورد. بعد از آن می‌تواند برای حل هر کدام از چالش‌ها راه حل‌های مهمی ارائه کنند. اگر شما بتوانید یک همچنین راهکاری را بر کسب و کار خود پیاده‌سازی کنید، می‌توانید شاهد دو فایده و تأثیر مثبت آن که در ادامه مقاله به آن اشاره خواهیم کرد باشید.

بعد از این که تیم پشتیبانی فرایند ارائه راهکارها برای رضایت مشتریان از کالا را به درستی انجام دهد، دیگر چالش وجود ندارد که شما نیاز داشته باشید همواره در اختیار مشتریان باشید تا مشکلات بزرگ و کوچک خدمات رسانی را حل کنید. علاوه بر اینکه این مرحله موجب جلب رضایت مشتریان از خدمات می‌شود بلکه شما می‌توانید اکثر وقت و فعالیت‌های خود را برای ارائه راهکارهای مناسب مشکلات بزرگ‌تر بگذارید.

 

رضایت مشتری از کالا
عملکرد اثر بخش طبق برخورد مشتریان

دومین مزیتی که این تکنیک دارد، در اختیار گذاشتن مدارک و اسنادی است که شما برای رضایت مشتری از کالا از او پشتیبانی و حمایت کرده‌اید. در این صورت اگر زمانی مشتری از شما در این مورد انتقادی داشت شما با ارائه اسناد خدمات رسانی به صورت دائم می‌توانید پاسخگوی او باشید. همچنین به راحتی مدعی باشید که برای ارائه بهترین خدمات پیرامون فروش محصولات همواره در کنار مشتریان بوده و برای جلب رضایت آن‌ها از برند تمام تلاش خود را بکار گرفته‌اید.

ایجاد حس همکاری و دلگرمی کارکنان

میان رضایت مشتری از کالا و همکاری کارمندان در انجام فعالیت‌های روزانه کاری برای برطرف کردن نیازها و مشکلات ارتباط مستقیمی وجود دارد. در نتیجه مشخص است که رفع کردن مشکلات و پاسخگویی به نیاز آن‌ها می‌تواند باعث رضایت مشتریان از خدمات شود. در حقیقت اصل ماجرا این است که رضایت کارکنان موجب می‌شود آن‌ها با دلگرمی و همکاری بیشتری کارها را انجام دهند. همین ارتباط گرم و تعامل بین همکاران سبب می‌شود مشتری در فروشگاه شما احساس بهتری داشته باشد. ممکن است شما با کارکنانی مواجه شده باشید که از پاسخگویی و ارائه خدمت رسانی به شما کم‌کاری و بی‌توجهی کرده باشند. در صورتی دیگر هستند افرادی که به سرعت برای حل چالش‌های شما تلاش می کنند و حتی برای این کار وقت خود را صرف می‌کنند. در نتیجه شما احساس بهتری خواهید داشت.

عملکرد اثر بخش طبق برخورد مشتریان

باید برای افزایش رضایت مشتریان از خدمات تمام تلاش خود را بکار بگیرید و از طرفی بهترین بازخورد را از مشتریان داشته باشید. شما می‌توانید در صورتی که مشتریان شما با چالش‌های مشترکی رو به رو شدند باید تغییرات لازم را انجام دهید. این امر از طریق ارتباط و تعامل و صحبت با مشتریان امکان‌پذیر است. شما باید توصیه و انتقادات آن‌ها را گوش دهید تا بتوانید در حل مشکلات و برای جلب رضایت مشتری از کالا بهترین اقدامات را انجام دهید. خدمات شما باید به گونه ای باشد که احساس اطمینان به مشتریان القا کنید و خیال آن‌ها را از حل مشکلات و دسترسی به خواسته مورد نظر آن‌ها آسوده نمایید.

جمع‌بندی:

همان‌طور که گفتیم احساس رضایت مشتریان از خدمات بستگی به حمایت و پشتیبانی مداوم دارد. شما باید همواره از ارائه راهکارها و خدمات رسانی به مشتریان از آن‌ها جلوتر باشید. تا بتوانید به بهترین شکل خواسته‌های آن‌ها را برآورده کنید و برای برند و فروشگاه خود سوابق و تجربیات درخشاین را رقم بزنید. همه این عوامل موجب می‌شود بهترین رتبه و جایگاه را در بازار داشته باشید.

 

سفر مشتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *