اهمیت بیزینس کوچینگ در کسب و کارها

بیزینس کوچینگ کیست و چه کمکی به رشد کسب و کارها می‌کند؟

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

بیزینس کوچینگ کیست(business coaching)

مربی کسب و کار فردیست که می‌داند چطور با بیزینس کوچینگ می‌توان به رشد یک تجارت کمک کرد. این افراد با دانش و تجربه‌ای که از مدیریت مشاغل مختلف کسب می‌کنند به مدیران راهکارهایی را برای برون رفت از مشکل ارائه می‌دهند و به رشد مدیر یا افراد یک کسب و کار کمک می‌کنند. استخدام بیزینس کوچ مانند این است که یک فرد با تجربه را در کنار خود داشته باشید که به شما برای انجام کارهای مختلف مشاوره بدهد.

شما می‌توانید برای تعریف اهداف، ارائه راهکارهایی برای رشد افراد یک مجموعه یا تجارت‌تان و تهیه یک برنامه برای احیای کسب و کار از حضور کوچینگ کسب و کار بهره بگیرید.

 

چرا همه صاحبان مشاغل به بیزینس کوچ نیاز دارند؟

  • همانطور که یک ورزشکار برای موفقیت به یک مربی نیاز دارد، صاحبان مشاغل نیز برای موفقیت در کسب و کار به مربی نیاز دارند. کسی که بتواند راه را به شما نشان دهد و در هنگام بروز مشکلات راهکاری مناسب پیش رویتان قرار دهد.
  • بسیاری از مدیران ساعات زیادی از روز را وقف کار می‌کنند و هیچ برنامه مدونی برای رسیدگی به کارهای شخصی یا خانواده ندارند. کوچینگ کسب و کار به شما کمک می‌کند که کارها را مدیریت کنید و بتوانید برای هر کاری زمانبندی مناسب در نظر بگیرید و کنترل روی تمام کارهای خود داشته باشید.
  • اگر سودی که از کسب و کارتان به دست می‌آورید کمتر از میزان تلاشتان است، شما نیاز به یک بیزینس کوچ دارید. بیزینس کوچ به شما کمک می‌کند تا بتوانید نقاط قوت را پیدا کنید و روی آنها متمرکز شوید و جاهایی که انرژی زیادی از شما می‌گیرند اما منافع کمی به دنبال دارند را رها کنید یا وقت کمتری روی آنها بگذارید. با تمرکز روی کارهایی که منجر به افزایش سود شما می‌شوند می‌توانید در مدت زمان کوتاهی افزایش درآمد داشته باشید.
  • برخی از مدیران زمان استراحتی برای خودشان در نظر نمی‌گیرند و روند کار بدون نظارت آنها دچار اختلال می‌شود و همین مسئله باعث می‌شود که تعطیلاتی نداشته باشند و همواره با حجم بالای کار مواجه باشند. در واقع چنین افرادی بیشتر در نقش یک کارمند ظاهر می‌شوند نه یک مدیر. بیزینس کوچک به شما برون سپاری مسئولیت‌ها و تقسیم کار بین نیروها را یاد می‌دهد تا بتوانید تیم مدیریتی خود را توسعه دهید و بدون حضور همیشگی، کسب و کار خود را اداره کنید.
  • ممکن است احساس کنید که از تجارت خود خسته شده‌اید و بخواهید آن را کنار بگذارید. بیزینس کوچینگ انگیزه شما را بر می‌گرداند و شما را مشتاق کسب و کارتان خواهد کرد. کوچینگ کسب و کار به شما کمک می‌کند که مجددا اهداف خود را بازبینی کنید و افق دید روشن‌تری پیش روی شما خواهد گذاشت.

 

ترسیم مسیر پیشرفت توسط مربی کسب و کار

ترسیم مسیر پیشرفت توسط مربی کسب و کار

 

  • گاهی مدیران روی آموزش کارکنان خود سرمایه گذاری می‌کنند اما نسبت به آموزش خودشان بی تفاوت هستند و روش‌های نوین مدیریتی را نادیده می‌گیرند. مدیر یک کسب و کار به آموزش همیشگی نیاز دارد. بیزینس کوچینگ به شما کمک می‌کند تا جنبه‌های خاصی از عملکردتان را بهبود بدهید و با تغییرات حوزه مدیریتی آشنا و با آن همسو شوید.
  • ممکن است که شما آنچنان غرق در کار باشید که تغییرات حوزه کاریتان را نادیده بگیرید. اما بیزینس کوچ به عنوان یک فرد که از بیرون به کسب و کار شما نگاه می‌کند، نگاه دقیق‌تری به مجموعه شما دارد و می‌تواند افق دید بهتری را پیش روی شما بگذارد. کوچینگ کسب و کار مواردی را به شما گوشزد می‌کند که شما نسبت به آنها بی تفاوت بوده‌اید.

 

حتما از خواندن این مقاله هم لذت میبرید: تفاوت بیزینس کوچینگ با روش های دیگر 

 

5 روشی که مربی کسب و کار می‌تواند به بیزینس شما کمک کند

استراتژی و برنامه ریزی: زمانی که شیوه تفکر شما متفاوت باشد می‌توانید اهداف خود را گسترش دهید و برنامه ریزی مدونی تهیه کنید. هر مدیری به دنبال بهترین‌ها برای کسب و کار خود است اما تنها تمرکز روی اهداف کافی نیست و شما برای موفقیت به یک برنامه ریزی و استراتژی نیاز دارید. بیزینس کوچینگ برای تعیین استراتژی و برنامه ریزی برای پیشبرد اهداف به شما کمک خواهد کرد.

فناوری: تکنولوژی نقش بسیار مهمی در توسعه کسب و کارها دارد و تقریبا کسب و کاری نیست که متاثر از این تغییرات نباشد. فناوری به کارمندان کمک می‌کند تا ارتباط موثرتری ایجاد کنند و می‌توان با گسترش ایده‌هایی در حوزه فناوری در یک کسب و کار یک مزیت رقابتی به وجود آورد. شما می‌توانید تجزیه و تحلیل دقیقی از کسب و کار خود داشته و با صرفه جویی در زمان و منابع، در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. آموزش بیزینس کوچینگ به شما مهارت استفاده از فناوری‌های جدید و ادغام این فناوری‌ها برای دست یافتن به بهترین گزینه را می‌دهد.

مدیریت: مدیران و ناظران کسب و کار به شما کمک می‌کنند که مهارت‌های مدیریت و رهبری را ارتقاء دهید. با رشد کسب و کار حوزه مدیریتی شما گسترده‌تر می‌شود و شما مسئولیت‌های بیشتری را متقبل می‌شوید. ممکن است که برای مدیریت بخش‌های مختلف نیاز به کمک داشته باشید یا مشکلاتی برای شما جدید باشد و شیوه حل آنها را ندانید. بیزینس کوچ در این مسیر شما را یاری می‌کند تا بتوانید این مسائل را حل کنید و حوزه مدیریت خود را گسترش دهید.

راهنمایی برای بازاریابی: روش‌های بازاریابی با گسترش استفاده از اینترنت دستخوش تغییراتی شده و بازاریابی دیجیتال نقش مهمی در کسب و کارها ایفا می‌کند. شیوه‌های بازاریابی دیجیتال بسیار متنوع است و شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید با شناخت از موقعیت خود این روش‌ها را برگزینید. انتخاب اشتباه، نه تنها به رشد کسب و کار کمک نمی‌کند بلکه هزینه‌های زیادی برای شما به همراه دارد. یک بیزینس کوچینگ با شناخت دقیق از مفاهیم بازاریابی و تکنیک‌های آن، در افزایش فروش و رشد کسب و کار شما بسیار موثر است.

رشد کسب و کار: برای رشد یک کسب و کار باید همواره بر وضعیت شرکت و کارکنان نظارت داشته باشید، استراتژی دقیقی تعیین و برای پیشبرد اهداف بر مبنای آن عمل کنید. مربی کسب و کار نقاط قوت تجارت شما را شناسایی می‌کند و راهکارهایی برای رشد در این بخش‌ها به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید با تمرکز روی نقاط قوت خود،‌ کسب و کار خود را پرورش دهید.

اداره و نگهداری یک مجموعه، کاری دشوار و فرسایشی است. با کمک یک بیزینس کوچ می‌توانید مشکلات را شناسایی و اقدام به حل آن کنید. مربی کسب و کار دید درستی از تجارت‌تان در اختیار شما می‌گذارد و به رشد آن کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *