بهینه سازی قیف فروش

بهینه سازی قیف فروش

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

نکات تخصصی برای بهینه سازی قیف فروش B2B

هنگامی که این شش مرحله را از دیدگاه فروشنده و خریدار درک کردید، می توانید یک فرآیند فروش در سطح جهانی ایجاد کنید. فروشندگان زمانی که بدانند در هر مرحله باید چه کاری انجام دهند تا برای مشتریان بالقوه و سرنخ های خود ارزش ایجاد کنند، شانس بیشتری برای برنده شدن دارند. اثبات بهینه سازی قیف فروش در تفاوت نرخ برد است .

در اینجا پنج نکته وجود دارد که به شما کمک می کند در بهینه سازی قیف فروش متمایز شوید:

  1. فانوس دریایی باشید

کسانی که ما به آنها فروشندگان بینشی می گوییم می دانند که چگونه در هنگام تعریف چشم انداز، خریداران را جذب کنند – آنها از ایده ها الهام می گیرند، تفکر و دستور کارها را هدایت می کنند و بر روند کلی تأثیر می گذارند. یک الگوی متمایز برای نحوه استفاده برندگان از بینش برای فروش وجود دارد. آنها نقاط را به هم وصل می کنند و افراد را به هم وصل می کنند. آنها با کمک به خریداران خود در اتخاذ بهترین تصمیم تجاری، خود را به عنوان بهترین انتخاب قرار می دهند. و هم در ایده های جدید و هم در مسیر درست برای تحقق آنها همکاری می کنند.

  1. بر متناسب بودن تمرکز کنید

برای بهبود نرخ تبدیل و ایجاد مشتریان شادتر، فروشندگان باید مشتریان بالقوه بد را از خط لوله خود دور نگه دارند. این با یک طرح و کمپین جستجوی خاص شروع می شود.

همچنین می‌توانید با صادقانه‌تر و شفاف‌تر بودن در پاسخ به این سؤال که «آیا این بهترین گزینه برای خریدار است؟» از دنبال کردن چشم‌اندازهای اشتباه اجتناب کنید؟ علاوه بر این، به دقت بررسی کنید که خریدار شما را در کجا آورده است. ما متوجه شدیم که فروشندگانی که توسط خریداران در مرحله اجرا وارد می‌شوند، بسیار پشت توپ هستند و شانس زیادی برای بسته شدن نخواهند داشت.

  1. رقبای خود را بشناسید

سازمان های فروشی که جلوتر از رقبا می مانند، این کار را تصادفی انجام نمی دهند. آنها تجزیه و تحلیل رقابتی گسترده و مداوم، از تجزیه ویژگی ها/مزایا گرفته تا موقعیت یابی محصول و تجزیه و تحلیل صنعت شخص ثالث را اجرا می کنند. یکی از استراتژی‌های مفید این است که معاملات از دست رفته را بررسی کنید تا ببینید ذینفعان هنگام مطرح کردن رقابت در مورد چه چیزی صحبت کردند.

  1. در صورت لزوم خودکارسازی کنید

در بیشتر قیف‌های فروش B2B، فرصت کافی برای اتوماسیون معقول وجود دارد. به کارهای تکراری فکر کنید که فروشندگان هر روز برای آنها وقت می گذارند، مانند یادآوری برنامه ریزی جلسات یا  CRM .   سازمان‌های فروش به طور فزاینده‌ای به هوش مصنوعی (AI) روی می‌آورند تا نه تنها کارهای تکراری را خودکار کند، بلکه برای کشف بینش‌ها و گزارش‌های جدید در مورد همه چیز، از سلامت خط لوله و پیش‌بینی‌ها گرفته تا بهترین شیوه‌ها و مربیگری.

  1. برای موفقیت تمرین کنید

در نهایت، فروشندگان را در قیف فروش B2B خود آموزش دهید. فروشندگان نه تنها باید مراحل اساسی را همانطور که شما آنها را ساخته اید درک کنند، بلکه باید غریزه ای برای شناسایی برندگان و درک زمان و نحوه رسیدگی به سناریوهای خاص ایجاد کنند. به‌عنوان بخشی از این برنامه آموزشی، به دنبال راه‌هایی برای تازه کردن فروشندگان به صورت مداوم، تنظیم برنامه‌های مربیگری و ارائه ابزارها و کمک‌های مناسب باشید.

پیشنهاد نهایی برای بهینه سازی قیف فروش:

با یک مشاور فروش کار کنید

ما با بسیاری از سازمان‌های فروش مواجه می‌شویم که با پشتکار شش مرحله ضروری قیف فروش B2B را ایجاد کرده‌اند، اما هنوز عملکرد ضعیفی دارند. شاید قیف آنها برنده باشد، اما همان تنگناها به طور غیرقابل توضیحی معاملات بلیط های بزرگ را به همراه دارد. یا شاید آنها این قیف را دارند اما برای پر کردن آن با سرنخ های واجد شرایط تلاش می کنند.

اینجاست که ارزیابی صادقانه یک مشاور شخص ثالث می تواند ارزشمند باشد. به همان دلیلی که همه رمان‌نویس‌های بزرگ، ویراستاران مورد اعتماد را استخدام می‌کنند، حتی بهترین سازمان‌های فروش نیز به مدرسه کسب و کار راستین می‌آیند تا قیف فروش B2B خود را ارزیابی کنند.

متوجه خواهید شد که ما مربیان و مشاوران خود را بر اساس تمرکز و تجربه مشابه در صنعت با مشتریان مطابقت می دهیم. برنامه‌های ما و توصیه‌های ما به طور مشابه طراحی شده‌اند. در اغلب موارد، رهبران فروش با بینش های جدیدی در مورد قطعات گم شده ای که در تمام مدت پیش روی آنها بود، باقی می مانند.

آنها فقط به مجموعه دوم چشم های قابل اعتماد نیاز داشتند.

 

6 مرحله یک قیف فروش B2B

این نوشته در فروش ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *