مدیریت پول

۳ نکته درباره مدیریت موفق پول

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

۳ نکته مهم درباره مدیریت پول

اگرچه پول نمی تواند برای شما خوشبختی بخرد ، اما می تواند احساس امنیت را به همراه داشته باشد. بدون رسیدگی درست مدیریت پول ، ممکن است احساس کنید که زندگی شما همیشه یک قدم از آزادی مالی عقب است. اما وقتی امور مالی خود را به خوبی مدیریت می کنید ، ممکن است زندگی آسانتر نشود اما وقت بیشتری برای تمرکز روی موارد مهم زندگی خود دارید.

مدیریت امور مالی نیازی به انجام کارهای طاقت فرسا ندارد. در عوض این نکات دکتر سروش صفدریان ، این نکات را یک به یک پیاده سازی کنید تا کنترل امور مالی خود را در دست بگیرید.

 

  1. حتما یک برنامه پس انداز  برای مدیریت پول داشته باشید.

اجرای یک طرح پس انداز درمورد هم ترازی و در نظر گرفتن سبک زندگی فعلی مورد نظر شما و اهداف مالی بلند مدت است. این عمل متعادل سازی برای اطمینان از پایداری و تعامل طولانی مدت با برنامه شما ضروری است. در پایان روز تصمیم می گیرید که چه فداکاری هایی را برای رسیدن به اهداف خود انجام دهید و در چه بازه زمانی به این اهداف برسید.

مرحله 1 – درآمد خود را از منابع مختلف تأیید کنید ، این ممکن است باشد. حقوق و دستمزد شما از اشتغال ، درآمد کسب و کار ، درآمد حاصل از سرمایه گذاری های موجود یا شغل های جانبی و درآمد بازنشستگی.

مرحله 2 – بعد هزینه های خود را که باید در 2 گروه هزینه های زندگی و هزینه های زندگی تقسیم شوند ، روشن کنید.

هزینه های زندگی (هزینه های ثابت) هزینه ای است که شما برای زنده ماندن هزینه می کنید ، و فقط برای زنده ماندن باید در زندگی داشته باشید ، مانند. غذا ، محل اقامت ، خدمات بهداشتی و درمانی.

هزینه های شیوه زندگی هزینه های اختیاری در زندگی ما است ، این اندکی هزینه اضافی است که باعث می شود احساس کنیم سبک زندگی مناسبی داریم. این هزینه ها شامل صرف ناهار خوری ، سرگرمی ، خرید لباس و زیبایی و همچنین تعطیلات. هزینه های شیوه زندگی ، هزینه های متغیری است که می توانید برای بهبود یا کاهش اهداف پس انداز خود انتخاب کنید.

مرحله 3 – بنابراین هنگامی که دانستیم چه چیزی وارد می شود ، چه چیزی از بین می رود ، می دانیم که مازاد پس انداز آن چه چیزی باقی مانده است و می توانیم این هزینه را به اهداف مالی خودمان یعنی ایجاد ثروت یا پرداخت بدهی اختصاص دهیم.

این فرآیند ارتباط مستقیم بین هزینه های فعلی و “میزان پس انداز” شما را نشان می دهد که می تواند با اهداف پس انداز آینده مطابقت داشته باشد.

 

2. تنظیم ساختار بانکی تان برای مدیریت پول 

عنصر اصلی با ساختار بانکی این است که بدانید شما به اندازه کافی برای تأمین هزینه های زندگی خود ، دیدن رشد پس اندازهای خود (یا کاهش بدهی) ، و مهمتر از همه توانایی دیدن هزینه های زندگی خود را ببینید.

به سادگی ، این کار صرف هزینه ای است که برای شیوه زندگی و هزینه های زندگی خود اختصاص داده اید و بقیه را تنها گذاشته اید.

در مورد ساختار بانکی یک اندازه مناسب نیست زیرا همه شرایط ما متفاوت است (اجاره در مقابل صاحبان خانه ، مجردها در مقابل خانواده ها). شما باید سازه ای را تنظیم کنید که برای شما مناسب باشد ، از جمله در نظر گرفتن مزایا و مضرات داشتن کارت های اعتباری در مقابل کارت های اعتباری با توجه به عادت های قبلی هزینه های خود. ساختاری که در پادکست برجسته شده و در زیر به آن پرداخته شده می تواند به عنوان یک ساختار بنیادی برای سازگاری با شرایط منحصر به فرد شما دیده شود. تمرکز و اهمیت به تفکیک حساب برای هدف خاص آنها و سپس به صورت خودکار انتقال است تا بتوانید ظرفیت پس انداز خود را به حداکثر برسانید.

ابزار اصلی ساختار زیر چارچوب حساب ؛
هزینه – به هزینه های زندگی و هزینه های زندگی تقسیم می شود. به این ترتیب فقط آنچه را که به دست آورده اید صرفاً برای هزینه های اختیاری در حساب سبک زندگی می کنید.

ذخیره سازی – جایی است که با صرف هزینه پارک می شود و منتظر می ماند بعداً برای چیزهایی مانند مسافرت و هدایا هزینه شود.

پس انداز – این باید یکی از راه های حساب های ترافیکی باشد ، پول وارد می شود و تا زمانی که شما به آن نیاز نداشته باشید ، خارج نمی شود. به عنوان مثال ، برای ودیعه در خانه یا بودجه تحصیل کودکان.

رمز موفقیت در مورد تعداد حساب های شما نیست بلکه اطمینان از این است که آنها فقط برای یک هدف واحد عمل می کنند (به عنوان مثال عدم ترکیب حساب های پس انداز / پس انداز)

مرحله بعدی ، مرحله به صورت خودکار انتقال بین حساب های مختلف است.

– همیشه اول هزینه خود را پرداخت کنید. این بدان معناست که در روز پرداخت مبلغی از پیش تعیین شده (براساس برنامه پس انداز شما) مستقیماً از حسابی که درآمد شما در آن پرداخت می شود و به پس انداز شما منتقل می شود.

– سپس مقادیر مناسب را به حساب های شیوه زندگی ، زندگی و ذخیره خود منتقل کنید.

از اینجا سیستم باید مراقب خودش باشد. شما به هدف پس انداز خود خواهید رسید … زیرا بلافاصله وارد شده است و در صورت محدودیت در هزینه های زندگی با صلاحدید زیاد زیاده روی نخواهید کرد. مواردی که در اینجا برای کسانی که تعهدات وام دارند در نظر گرفته شود ممکن است استفاده از سایر تسهیلات بانکی (نه فقط حساب های پس انداز) باشد که می تواند پس انداز را ذخیره کرده و هزینه های سود بدهی را کاهش دهد.

 

3. حتما عملکرد مالی تان را بررسی کنید تا بتوانید عملکرد خود را بسنجید

از طریق ایجاد صحیح یک ساختار بانکی ، حلقه بازخورد مهمی خواهید داشت. گزارش دادن اعداد واقعی را به شما ارائه می دهد ، بنابراین می توانید در مسیر اهداف آینده خود پیگیری کنید و در مقابل خود پاسخگو باشید. بررسی حساب های بانکی شما باید یک عکس فوری از هزینه ها فراهم کند که زمینه های نگرانی را برجسته کند. به عنوان مثال یک چک آپ از “حساب شیوه زندگی” شما باید به شما بگوید که اگر بودجه باقیمانده دارید ، یک شب صرف کنید.

علاوه بر این ، اگر برای تأمین هزینه های زندگی مانند مواد غذایی یا قبض برق در حساب “حساب پس انداز” خود فرو می روید ، باید برنامه پس انداز خود را به میزان واقعی تری تنظیم کنید و اهداف پس انداز خود را بازگردانید تا زمانی که بتوانید درآمد خود را بهبود ببخشید. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *