یادبگیرید درست دست بدهید

قانون نوزدهم پیشرفت شغلی ،یاد بگیرید عالی دست بدهید

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

ما اغلب دست میدهیم و معمولا نا آگاهانه دست می دهیم. در طول یک هفته ی کاری معمولی چند بار دست می دهید؟

و چه قدر با فکر این کار را انجام می دهید؟

 

با وجود این طی آن دست دادن کوتاه چنان علائم زیادی منتقل می شوند که حتما باید با بالاترین حد اعتماد به نفس، کاملا با احساس امنیت و به شکل متقاعد کننده ای اطمینان بخش آن را انجام دهید.

هنگامی که کسی با شما دست می دهد باید تأثیر نیرو، اعتماد به نفس، قدرت و کسی که کاملا بر خود مسلط است بر روی او باقی بماند این فرد البته شمایید.

اگر درباره ی «درستی» دست دادن خود هرگونه شکی دارید از دوستی بخواهید تا به شما بگوید.

 

چه طور آن را بهتر کنید؟ دست دادن خود را محکم کنید. همیشه می توانید از دست دیگر خود استفاده کنید تا با حالتی اطمینان بخش دست خود و دست رئیس / همکار / مراجعتان را بگیرید.

اما این کار را خیلی محکم انجام ندهید تا انگشتانشان را له نكنید.

همیشه می توانید به شکلی دست دهید که شخصی تر و به یادماندنی تر شود. پدربزرگ من فوق العاده دست می داد، او تنها از دو انگشت اول خود (انگشت اشاره و انگشت میانی) و شست خود استفاده می کرد و خیلی محکم دست دیگران را می گرفت. احساس می کردید که گویی با عضو خانوادهی سلطنتی دست می دهید.

دست دادن چیزی بسیار رسمی و قدیمی است. های فایو و هر روش گنگستری و گروهی را فراموش کنید. به شکل قدیمی دست دادن بچسبید تا شما را به عنوان فردی با اعتماد به نفس و مقتدر به یاد بسپارند.

کسانی که خوب دست می دهند کسانی هستند که علاوه بر خوب دست دادن دست خود را پیش اول می برند. آنها با گفتن نام خود و جلو بردن همزمان دستشان

از خود اعتماد به نفس، ذکاوت، دوستی، رویکردی آسوده و مطمئن، و فضای کلی قاطعیت نشان می دهند. به علاوه در چشمان شما نگاه می کنند و نامتان را به کار میبرند.

ما دوست داریم نام خود را بشنویم و این کار خاطره را تقویت می کند. هنگامی که نام خود را می گویید اولین کلمه ای که بیان می شود «سلام» است.

همین است.

شاید بخواهید مدرن و صمیمی باشید و از کلمه ی دیگری استفاده کنید این میل خودتان است. اما قانون شناس خوب می گوید «سلام». و بعد نام آنها را ببرید و نام شما هم رسمی و قدیمی است.

نام شما هرگز «سلام، من سروش از بخش مدیریت ام.» نیست.

تأثیر این جمله به قدر کافی رضایت بخش و حتما دوستانه است، اما با گفتن آن هیچ کس را تحت تأثیر قرار نداده اید، هیچ نفع و امتیازی نبرده اید و خود را درست تا سطح پایین ترین شخص آنجا پایین آورده اید.

بسیار بهتر است که بگویید: «سلام، من سروش صفدریان، مدیر عامل شرکت …. هستم.»

این حرف بلافاصله شما را از جمع جدا می کند و بالاتر از هر کس دیگری که در آن مکان است قرار می دهد. در ادامه محکم و با اعتماد به نفس دست بدهید تا آنها نیز دست شما را با قدرت و با کمال میل بفشارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *