افزایش سریع فروش

چهار راه افزایش سریع فروش

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

افزایش سریع فروش در کسب و کار امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران کسب و کارها می‌باشد. شما هم ممکن است کسب و کاری را شروع کرده باشید و مشتریان خود را پیدا کنید؛ بنابراین می‌شود افزایش سریع فروش را برای محصولات خود در نظر بگیرید. باید به نکات مهم پیرامون تکنیکهای فروش سریع توجه کنید. برخی از این راهکارها افزایش فروش محصولات شما را چند برابر می‌کند. در ادامه مقاله به چهار راه افزایش فروش سریع اشاره کرده‌ایم.

برای مشتریان خود ارزش قائل شوید و بهترین محصولات را بدهید که برای شما هزینه کمتری داشته باشد

شما به عنوان مدیر کسب و کار خود برای فروش محصولات خود کمپین قرعه کشی و دادن جایزه راه اندازی کنید. در این صورت پس از مدت زمان کوتاهی مشتریانی که از شما خرید می‌کنند به آن‌ها جایزه تعلق می‌گیرد. حالا این جایزه می‌تواند کتاب یا محصولی از برند شما باشد. می‌توانید این جایزه را در مرحله بعدی خرید به مشتری ارائه کنید و یا با گرفتن اطلاعات و آدرس آن را به درب منزل ارسال کنید. این راهکار یکی از راه‌های افزایش فروش سریع محصولات شما می‌باشد.

به عنوان مثال شما فروشنده محصولات خانگی هستید و می‌توانید با فروش یک غذا ساز به مشتری مورد نظر خود، راهنمای استفاده از آن را هم در قالب لوح فشرده و کتاب به مشتری ارائه کنید. با استفاده همچنین تکنیکهای فروش سریع می‌توانید باعث افزایش فروش محصولات خود شوید. انجام کارهایی از این قبیل آنچنان هزینه ای برای شما به همراه نخواهد داشت. شما ممکن است در فروشگاه خود محصولاتی داشته باشید که کار کردن با آن‌ها برای مشتریان کمی سخت باشد بنابراین می‌توانید روش‌های استفاده از آن را در قالب توضیحاتی به مشتریان ارائه کنید.

افزایش فروش سریع محصولات فروشگاه شما به همین چیزها بستگی دارد و باعث می‌شود مشتریان دائم شما از محصولات و برند شما درباره دیگران صحبت کنند و باعث ایجاد تبلیغات بیشتر برای برند شما شود. برای انجام همچنین روش‌هایی می‌توانید به مشتریان اطلاع‌رسانی کنید که در صورتی جایزه به شما اهدا خواهد شد که قبل از یک تاریخی تاز محصولات ما خرید نمایید. همه این کار سبب افزایش سریع فروش می‌شود.

تکنیکهای فروش سریع
سعی کنید به مخاطبان و مشتریانی که فعالیت کمتری دارند محصولات و خدمات ارائه کنید

سعی کنید به مخاطبان و مشتریانی که فعالیت کمتری دارند محصولات و خدمات ارائه کنید

در همه کسب و کارهای مختلف انواع مشتری وجود دارد برخی از مشتریان غیرفعال هستند یعنی مانند دیگران فعالیت خرید آنچنانی ندارند. براساس تحقیقات انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد مهم‌ترین عاملی که باعث می‌شود فروش محصولات کاهش یابد نبود تعامل و ارتباط با مشتریان است. در نتیجه یکی از راه‌های تکنیکهای فروش سریع تعامل و ارتباط با مشتریان می‌باشد. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم فهرستی از مشتریانی که فعالیت کمتری دارند و بر افزایش فروش محصولات شما تأثیر خوبی نگذاشته‌اند تهیه کنید، پس از دریافت اطلاعات باید یک کارت یا پیامی برای آن‌ها ارسال کنید در این پیام یا کارت باید به آنها یادآوری کنید که شما از آن دسته مشتریان ارزشمند فروشگاه ما هستید.

بعد از آن راه‌های دیگری برای شما وجود دارد مثلاً به راحتی می‌توانید یک طرح فروش ویژه راه اندازی کنید. در این صورت باعث می‌شود مشتریان غیرفعال شما مانند سایر مشتریان از شما خرید کنند. یکی از دیگر از راه‌های افزایش سریع فروش این است که شما برای معرفی محصولات جدید و تازه ای در فروشگاه دارید با مشتریان غیرفعال تماس بگیرید. به این نکته مهم توجه داشته باشید که فروش کالا به مشتریانی ممکن است تنها یک بار تجربه خرید از شما را داشته باشند، فرایند راحت تر و ساده‌تری است. درنتیجه باید توجه داشته باشید که ارتباط و تعامل از مهم‌ترین راه‌های افزایش فروش محصولات است. اگر برای یکبار هم که شده با مشترانی به شما توجه زیادی نمی‌کنند تماس بگیرید و آن‌ها از فعالیت‌ها و محصولات جدید آگاه کنید.

آیا باید به مشتریان تخفیف بدهیم؟

در اغلب کسب و کارها تخفیف به مشتری به شکل پنهانی داده می‌شود و در بیشتر موارد هم فروشنده برای تخفیفات ارزشی قائل نمی‌شود. شما این امکان را دارید برای آنکه تخفیف خاصی برای مشتریان در نظر نگیرید می‌توانید یک محصول و کالایی که معادل قیمت تخفیف است به مشتریان تحویل دهید. به‌طور مثال اگر شما محصولی 100 هزار تومانی به مشتری می‌فروشید می‌توانید برای تخفیف به یک کالای 10 هزار تومانی بدهید. با این کار ما دو محصول به مشتری ارائه کردید و موجب افزایش سریع فروش محصولات خود شده‌اید. در ضمن این کار شما موجب می‌شود که همواره در ذهن مشتریان خود ماندگار باشید. همچنین موجب می شود با افزایش فروش محصولات مواجه شوید.

افزایش فروش محصولات
توصیه و پیشنهاد به مشتری را فراموش نکنید!

توصیه و پیشنهاد به مشتری را فراموش نکنید!

ممکن است مشتریان برای کالای شما ایراداتی در نظر بگیرند و این برای شما ناخوشایند باشد بنابراین شما باید در چنین شرایطی محصولات دیگری را برای فروش به مشتریان خود معرفی کنید و پیشنهاد کنید که از این دسته محصولات خرید کنند. در این صورت مشتریان مقاومت خاصی در مقابل پیشنهاد شما نمی‌کنند و به توصیه شما عمل خواهند کرد. این هم یکی از مهم‌ترین تکنیکهای فروش سریع محصولات به مشتریان است.

در آخر:

در این مقاله سعی کردیم چهار راه افزایش سریع فروش محصولات به شما معرفی کنیم امیدواریم با استفاده از این تکنیکهای فروش سریع بتوانید به اهداف کسب و کار خود دست یابید و مشتریان زیادی از سراسر کشور جذب کنید. فراموش نکنید تعامل و ارتباط و خوش‌برخوردی از مهم‌ترین راه‌های افزایش سریع فروش برند شما است.

 

 

4 راه برای افزایش رضایت مندی مشتریان از محصولات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *