قانون دهم پیشرفت شغلی

قانون دهم پیشرفت شغلی، ‌نگرش صحیح را کسب کنید

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

در محیط کار، افراد زیادی نوعی نگرش ما و آن ها دارند. دوست دارند طرف «کارمندان» را بگیرند و از دست «مدیریت» ناله کنند. از طرف دیگر، شما نگرش صحیح را کسب می کنید و عضوی از ذهنیت «ما» نمی شوید.

مهم نیست که مقام فعلی شما چیست. شما رئيس بعدی قسمت، رئیس در حال رشد هیئت مدیره با مدیر عاملی هستید که در حال شکوفایی است. باید شروع به نگاه کردن به هر دو طرف وضعیت کنید و موقعیت «آنها» را مشخص کنید. چنین چیزی را به صدای بلند بیان نمی کنید و حتی ممکن است، در جمع، طرف همکاران خود را بگیرید.

اما در عمق وجود خود، در قلبتان، «آنها» را درک می کنید و طرف آنها هستید. این را هرگز فراموش نکنید. ممکن است همکاران شما از سیاست های مدیریت ناله و شکایت کنند، اما شما آن را تحلیل و سعی می کنید آن را از دیدگاه آنان ببینید. برای جا گرفتن و حل شدن در میان کارکنان شاید وسوسه شوید خود را با پوشش یک کارمند نالان استتار کنید. این حرکت عاقلانه ای نیست. سری به علامت تأیید تکان دهید اما خود، ناله نکنید.

نگرش درست دو لایه دارد:

اول، طرف مدیریت را می گیرید و تصمیمات گرفته شده بر سر سیاست های شرکت را از نقطه نظر آنها می بینید.

دوم، توجه خود را وقف تبدیل شدن به یک قانون شناسی کامل و متعهد می کنید –

از فرد شمارهی یک (که شمایید) مراقبت می کنید.

 

نگرش درست به معنای آن است که بهترین کاری را که از دستتان برمیاید انجام دهید، آن هم نه فقط امروز بلکه هر روز.

نه فقط وقتی که این کار آسان است وقتی که واقعا سخت است هم بهترین کاری را که از دستتان بر می آید انجام دهید.

نگرش درست به معنای آن است که حتی وقتی واقعا خسته و عصبانی و آماده ی استعفا هستید آن چند متر بیشتر را پیش بروید و کمی بیشتر تلاش کنید. دیگران می توانند استعفا بدهند، شما نمی توانید، شما یک قانون شناسید.

نگرش درست این است که سر خود را بالا بگیرید، هرگز ناله نکنید، همیشه مثبت و شاد و مدام به دنبال امتیاز و برتری باشید.

نگرش درست، کسب معیارها و چسبیدن به آنهاست. شناختن اصول خود و دانستن این نکته است که کی پای آنها بایستید. نگرش درست آگاه بودن از این است که شما قدرت عظیمی دارید و با مهربانی، خودداری، انسانیت، و ملاحظه آن قدرت را به کار می برید. شما با انتقادات خود به هیچ کس حمله نمی کنید و بیرحم و دسیسه گر نخواهید بود. بله، ممکن است از خواب آلودگی یا بی علاقگی یا نگرش نادرست دیگران بهره ببرید. این مشکل آنهاست. اما در جایگاه برتر اخلاقی قرار می گیرید و بی گناه خواهید بود. نگرش درست این است که خوب اما سریع، مهربان اما دقیق، و با ملاحظه اما موفق باشید.

برای دیدن یکجا و کامل مقاله کامل و جذاب پیشرفت شغلی می توانید این مقاله را مشاهده کنید : پیشرفت شغلی

 

سیستم مدیریت یکپارچه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *