یکی از جذاب ترین انواع تخفیف بازاریابی تخفیف به خرید اولی ها است

انواع تخفیف بازاریابی برای فروش بیشتر

زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه

گاهی مواقع کسب و کار و فروش فروشگاه با چالش فروش محصولات مواجه می شود. اینجور مواقع برای افزایش فروش لازم است که از ترفندهای بازاریابی استفاده کنید. یکی از بهترین ترفند های بازاریابی برای فروش محصولات استفاده از تخفیف است. اما ارائه تخفیف بر روی محصولات برای فروش بیشتر و ایجاد یک کمپین بازاریابی قوی منجر به فروش خیلی کار راحتی نیست. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع تخفیف بازاریابی و فروش آشنا کنیم. مردم به عنوان مشتریان همیشه دوست دارند در خرید مشارکت داشته باشند. یکی از روشهای مشارکت مشتریان تان در خرید ارائه تخفیفات می باشد.

تقسیم بندی انواع تخفیف بازاریابی از لحاظ سودی که نصیب خریداران میشود

تقسیم بندی انواع تخفیف بازاریابی از لحاظ سودی که نصیب خریداران میشودبرای فروش بیشتر باید مطمئن شوید که روش بازاریابی شما صحیح می باشد. از رایج ترین انواع تخفیف بازاریابی می توان به تخفیف درصدی و تخفیف قیمتی اشاره نمود. نوع دیگری از تخفیف های بازاریابی به صورت خدمات می باشد. به عنوان مثال تخفیف در هزینه ارسال محصولات خریداری شده مانند پیک رایگان که برخی فروشگاه ها نظیر دیجی کالا برای خریداران با یک شرایط خاص در نظر می‌گیرند. همچنین نوع دیگری از تخفیف بازاریابی می‌تواند دادن هدیه در قبال خرید یک محصول باشد.

انواع تخفیف بازاریابی برای فروش بیشتر

فروش و بازاریابی همیشه رابطه مستقیمی با آن دارند. بازاریابی انواع مختلفی دارد. یکی از انواع بازاریابی ارائه کد تخفیف و یا تخفیف گذاشتن بر روی قیمت محصولات است.
از طرف دیگر تخفیف همیشه با فروش رابطه مستقیمی دارد. تخفیف یکی از بهترین راه ها برای بازاریابی است و انواع مختلفی دارد. در ادامه انواع تخفیف بازاریابی را بررسی می‌کنیم.

اولین نوع از انواع تخفیف بازاریابی تخفیف بر روی محصولات فروشگاه است

معروف ترین نوع تخفیف بازاریابی تخفیف بر روی محصولات فروشگاه برای فروش بیشتر است. در مورد این نوع تخفیف باید مطمئن شوید که تخفیف شما به اندازه کافی برای مشتریان جذاب است و میتواند برای شما بازار فروش بهتری ایجاد کند. سعی کنید مدت زمان تخفیف را خیلی طولانی نکنید. این نوع تخفیفات می تواند همراه با تبلیغات باشد. تبلیغات می تواند تخفیف بازاریابی شما را موثر تر کند. به عنوان مثال می توانید از ایمیل مارکتینگ باید تبلیغات ایمیلی برای آگاه کردن مشتریان و خریداران قبلی و یا کاربرانی که قبلاً از فروشگاه اینترنتی شما خرید انجام داده اند جهت آگاه کردن از تخفیفات جدید محصولات استفاده نمایید.

برخی از محصولات و تخفیفات آن ها را نیز می‌توانید مختص کاربران قرار دهید که همواره به شما به فروشگاه اینترنتی شما مراجعه می کنند. در این مورد نیاز به تبلیغات برای بازاریابی بهتر بر روی محصولات تخفیف خورده نیست. برای این نوع تخفیف می توانید از تخفیف درصدی یا تخفیف قیمتی و یا ارسال رایگان و یا دادن هدیه استفاده کنید.

تخفیف بازاریابی موقت و محدود بر روی محصولات و خدمات

یکی دیگر از انواع تخفیف بازاریابی مدلی از تخفیف است که برای یک مدت محدود اجرا می شود. از مزیت‌های این نوع تخفیف ایجاد یک حساب خرید اضطراری در کاربران و مشتریان است. تجربه و آمار نشان داده است که کمپین های تخفیف بازاریابی که برای مدت زمان کوتاهی اجرا می‌شود نتایج بهتری داشته و موفق تر عمل کردند. برای این نوع تخفیف نیز میتوانید از بازاریابی ایمیلی یا بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. در این نوع تخفیف نیز می توانید از تخفیف درصدی یا تخفیف قیمتی استفاده کرده و همزمان از تخفیف خدماتی مانند ارسال رایگان یا دادن هدیه به خریداران یک تخفیف بازاریابی قوی ایجاد کنید.

اجرای برنامه منظم تخفیف بازاریابی به صورت هفتگی یا ماهیانه

مدل دیگری از انواع تخفیف های بازاریابی که می تواند منجر به افزایش فروش شما نیز شود و همچنین خریداران و کاربران و مشتریان را برای بازدید از فروشگاه و سایت شما ترغیب نماید تخفیفات ای است که به صورت منظم در نظر می گیرد و بر روی محصولات و خدمات اعمال می کنید. به عنوان مثال تخفیف هفتگی و یا تخفیف ماهیانه و یا تخفیف های سالیانه در روز بلک فرایدی بر روی تمامی محصولات و خدمات نمونه هایی از این نوع تخفیف بازاریابی هستند که در نهایت منجر به افزایش فروش خواهد شد.

نوع دیگری از انواع تخفیف بازاریابی گذاشتن تخفیف برای پیش فروش محصولات است

نوع دیگری از انواع تخفیف بازاریابی گذاشتن تخفیف برای پیش فروش محصولات است

شما می توانید به عنوان مدیریت کسب و کار یا مدیر بخش تبلیغات و بازاریابی و فروش شرکت و یا فروشگاه و کسب و کار خودتان اقدام به پیش فروش محصولاتی که قرار است در آینده به بازار عرضه شود نمایید. در این مورد برای افزایش فروش و جذب کاربر و مشتری و خریدار بیشتر می‌توانید از تخفیف نیز استفاده کنید تا علاوه بر اینکه محصولاتتان را قبل از عرضه به بازار هدف بیشتر و بهتر معرفی کنید بتوانید خریداران بیشتری را قبل از عرضه آن محصول و رونمایی از آن جذب کنید. برای این نوع تخفیف بسته به محصول و قیمت آن می توانید از تخفیف درصدی یا تخفیف قیمتی استفاده کنید.

اجرای تخفیف های بازاریابی مناسبتی و یا فصلی

نوع دیگری از تخفیف ها تخفیف هایی است که در یک فصل خاصی از سال و یا برای یک مناسبت خاص بر روی محصولات مرتبط انجام می شود. برای مثال در انتهای فصل زمستان می توانید تخفیف هایی را بر روی محصولات زمستانی اعمال کنید تا افرادی که قصد خرید لباس زمستانی برای سال بعد خود را دارند بتوانند با قیمت کمتری آنها را خریداری کرده و سود کنند. در این بین شما نیز با فروش اجناس قدیمی خود می توانید سود کرده بر نقدینگی خود اضافه نموده و در سال بعد از مدلهای جدیدتری از لباس های زمستانی برای مشتریان خود رونمایی کنید.

یکی از بزرگ ترین مناسبت ها برای اجرای این نوع از انواع تخفیف بازاریابی جمعه سیاه یا بلک فرایدی است. در این روز تقریباً تمامی کسب و کارها می توانند بر روی تمامی محصولات خود آیا بر روی بخش عمده‌ای از محصولات تخفیف بگذارند و فروش شگفت انگیزی را تجربه کنند.

نوع دیگری از انواع تخفیف بازاریابی ارائه کد تخفیف به افراد خاص است

شاید با این نوع تخفیف خیلی آشنا نباشید. مدل اجرای این تخفیف برای بازاریابی و فروش بیشتر به این صورت است که فروشگاه اینترنتی داشته باشید و از طریق ایمیل مارکتینگ و یا شبکه های اجتماعی باشید و بازاریابی می کنید. میتوانید کد تخفیف را برای یک محصول خاص فقط به مشترکان ایمیل خود ارائه کنید. یا میتوانید کد تخفیف دوم را فقط به فالوور های اینستاگرام خود و دنبال کنندگان و بازدیدکنندگان از پیج اینستاگرام شما ارائه دهید. و یا اینکه یک کد تخفیف را فقط مخصوص کاربرانی قرار دهید کسب فروشگاه اینترنتی و سایت شما بازدید می کنند.

در این در این نوع تخفیف از انواع تخفیف بازاریابی سعی کنید تخفیفی را که در یکی از رسانه های خود ارائه می دهید در رسانه دیگر به هیچ عنوان ارائه نکنید. مثلا اگر یک کد تخفیف را به مشترکان ایمیل سایت ارائه دادید به هیچ عنوان در پیج اینستاگرام آن کد تخفیف را ذکر نکنید و همینطور برعکس. برای سایت نیز همچین کاری را می توان در نظر گرفت.

یکی از جذاب ترین انواع تخفیف بازاریابی تخفیف به خرید اولی ها است

برای این نوع تخفیف بهتر است از مدلی از تخفیف استفاده کنید که برای کاربر جنبه سود قیمتی نداشته باشد. مثلاً به جای آن که از تخفیف قیمتی و تخفیف درصدی بر روی یک یا چند محصول از سایت استفاده کنید می توانید از دادن یک محصول هدیه به او برای اولین خرید استفاده نمایید. هدیه دادن و هدیه گرفتن همواره در خاطره افراد می ماند. به همین دلیل می‌تواند تاثیر بیشتری بر روی فرد برای خریدهای بعدی داشته باشد.

پیشنهاد ما استفاده از تخفیف هدیه برای خرید اولی ها است. اما در عین حال شما می‌توانید برای اولین خرید مشتری به او یک کد تخفیف درصدی و یا کد تخفیف قیمتی برای خرید از یکی از دسته بندی های محصولات خود ارائه نمایید. یا اینکه می توانید ارسال اولین خرید را با هزینه رایگان انجام دهید. به طور کلی روش های زیادی برای این موضوع وجود دارد که با کمی تفکر و خلاقیت میتوانید مدل های جذابی را ایجاد کنید.

دادن تخفیف به منظور بازاریابی و فروش محصول انصراف دهندگان از خرید

برای خیلی از فروشگاه ها و کسب و کارهای این موضوع پیش آمده است که برخی افراد اقدام به خرید یک محصول نموده اما در میانه راه از ثبت نهایی خرید انصراف می دهند. اگر مشخصات ارتباط با فرد مورد نظر را نظیر ایمیل و یا شماره موبایل داشته باشید می توانید برای او یک کد تخفیف برای تکمیل خرید و ثبت نهایی آن در نظر بگیرید.

یکی از جذابترین تخفیف های بازاریابی تخفیفات پلکانی می باشد

یکی از جذابترین انواع تخفیف بازاریابی تخفیفات پلکانی می باشد

این نوع تخفیف ارتباط مستقیم با میزان خرید و مبلغ نهایی خرید توسط خریدار ندارد. به عبارتی هر فردی که مبلغ بیشتری برای خرید محصولات شما پرداخت نمود درصد و مبلغ بیشتری تخفیف از شما دریافت کند. مدل دیگری از اجرای این نوع تخفیف بازاریابی مربوط به تعداد دفعات خرید خریداران می باشد. به عنوان مثال برای خرید اول از یک محصول و یا یک کالا و خدمات ۱۰ درصد تخفیف دریافت نموده و برای خریدهای ششم به بالا ۲۰ درصد تخفیف دائمی خرید به عنوان یک مشتری وفادار دریافت کند.

جمع بندی و سخن پایانی

به طور کلی تخفیفهای خرید انواع مختلفی دارد که همه آنها با کمی خلاقیت و سلیقه شما می تواند شکل جذابی به خود بگیرد و در نهایت تمامی این نوع تخفیف ها منجر به بازاریابی و فروش بیشتر می‌شود. اجرای تخفیف ها و اعمال آن ها بر روی محصولات و خدمات و کالاها معمولاً یا به صورت درصدی از مبلغ کل و یا به صورت کسر قیمت از هزینه کل می باشد. همچنین میتواند تخفیف به صورت ارسال رایگان محصولات یاد دادن هدیه به عنوان یک تخفیف بازاریابی باشد. مانند دیجی کالا که اگر مبلغ کل خرید از یک مقدار مشخص بالاتر برود خریدهای خریداران به صورت رایگان برای آنها ارسال می‌شود. دادن یک محصول هدیه اغلب برای جذب مشتریان و کاربران بیشتر انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *